Kendi Halinde Bir Polisiye!

Bir süredir pek de yazdığım söylenemez. Bir şeylere başlayıp yarım kalıyor hep. Film izlemek, dizi izlemek hayatımın lüksü haline geldi açıkçası. En son ne zaman bir filmi oturup da baştan sona soluksuz izledim hatırlamıyorum.

İşte en son Netflix’te yayınlanan İyi Adamın 10 Günü filmini izleme fırsatım oldu. Elimde tabletle, sanırım üç günde bitirdim filmi. Kah sabah ikiz çocuklarıma kahvaltı hazırlayıp patates soyarken kah yumurta kırarken bir şekilde bitirdim. Gerek işler gerekse de ev hali derken insanın kendisine ayıracak vakti olmuyor.

Bizim Zımbırtı uzun süredir sessiz sedasız duruyor öylece. Bari izlemişken, hem de 2023 filmi öyle yazayım dedim.

Film Mehmet Eroğlu’nun kitabından uyarlanmış. Hatta üçleme olacak, hayırlısıyla izleriz. Genel seyrini beğendim açıkçası. İlk yayınlandığında tartışmalardan biri de Nejat İşler’in kendisinden kaç yaş küçük kadınla beraber olmasıyla ilgili saçma paylaşımlardı. Film kitaba ne kadar bağlı bilemem ama olay örgüsünün hiç de sırıtmadığını düşünüyorum. Gayet doğal ve akışında bir şekilde iki karakter yakınlaştı ki konu onlar bile değildi.

Nejat İşler’in canlandırdığı Sadık karakteri eski bir avukat ama işlemediği bir suçu üstlendiği için mesleğinden ihraç edilmiş. Yine de Türkiye’de resmi olarak bir anlamı olmayan dedektiflik yapmaya başlamış. En azından izlediğimiz hikayede konumunu bu şekilde tasvir edebiliriz.

Dedektifimiz kayıp bir erkeğin bulunmasına yardımcı olmak istiyor. Uzun süredir haber alınamayan bu kişi de Sadık’ın tanıdığı zengin arkadaşının yanında çalışan kadının oğlu. Aslında sıradan bir olay gibi duruyor ama adeta bir matruşka gibi olaylar birbirini takip ediyor. Birbiriyle alakasız görünen olaylar bir şekilde kesişiyor. Hatta saçma sabuk ayrıntılar da var ama bunları görmezden gelirsek gayet kıvamında bir polisiye olduğunu söylemek mümkün.

Sadık bütün olayı tertemiz çözüyor. İlginç mafyatik ilişkiler de kuruyor bu yolda. İkinci filme de yansıması olası durumlar yaratıyor. Ayrıca onun geçmişine, nasıl ihraç olduğuna dair ayrıntıları da görüyoruz. Eski eşi yüzünden hapis yatmış. Garip bir şekilde aynı şeyi tekrar istiyor fakat Sadık bu sefer oyuna gelmiyor.

Filmin hikayesini sevdim. Uzun süredir İstanbul’dan uzak kalmış bendenize tanıdığı mekanları göstermesi açısından da güzeldi. Gerçi çok ayrıntı yoktu ama yine de hissediyor insan. Beni yormayan, yağ gibi kayan, sorduğu sorulara yanıt bulmaya çalışırken seyirciyi de işin içine dahil eden bir film olmuş. Ayrıca bazı yerlerde gerilimi de iyi yansıtmışlar. Yani “şimdi sıçtın” dedirtecek anlar var…

Doruk Önal – twitter.com/Sosyokopat